Ua
Вхід/Реєстрація
Ви можете використати свій код клієнта.

Новини

30/01/2023

Вперше в історії хромовані деталі хочуть заборонити

Хромоване покриття назвали надто токсичним для довкілля

Каліфорнійська рада з повітряних ресурсів (California Air Resources Board, CARB) запропонувала заборонити процес хромування декоративних елементів, включно деталі кузова для автомобілів. Як пише LA Times, свою пропозицію регулятор обґрунтовує високою токсичністю так званого шестивалентного хрому, який використовується у таких покриттях. На думку влади, речовина в 500 разів шкідливіша за вихлоп дизельних двигунів.

 

Свої претензії регулятор висуває не до автомобілів, укомплектованих хромованими деталями на заводі, а до вторинного ринку. Наприклад, до підприємств, які займаються відновленням пошкоджених покриттів — у тому числі й до реставраційних майстерень. Стверджується, що у процесі гальванічного хромування виділяються пари, які містять сильний канцероген.

 

 

За підрахунками ради, велика кількість підприємств (приблизно 70%), що використовують цю технологію, перебувають у бідних та неблагополучних районах, а приблизно 9% розташовані в радіусі 300 метрів від дитячих навчальних закладів.

 

Згідно з пропозицією регулятора, застосування шестивалентного хрому у декоративних покриттях має бути заборонено на території штату до 2027 року, а його промислове застосування – до 2039-го. Проте учасники галузі вже виступили із критикою цієї пропозиції.

 

Представники великих підприємств заявили, що перехід на менш токсичні аналоги обійдеться надто дорого і багатьом великим виробництвам простіше переїхати за межі Каліфорнії. Ба більше учасники галузі вказують, що більшість забруднень генерує не гальванічне хромування, а спалювання викопного палива та інші галузі промисловості. Крім автопрому шестивалентний хром використовується, наприклад, в аерокосмічному та залізничному виробництві.

 

До слова, восени 2020 року Каліфорнія стала першим штатом, де офіційно узаконили заборону ДВЗ: на електротягу автопарк регіону має перейти з 2035 року. Спочатку це рішення викликало багато критики, проте згодом до ініціативи Каліфорнії приєдналася ще низка штатів США.