Ua
Вхід/Реєстрація
Ви можете використати свій код клієнта.

Новини

29/09/2022

Як електромобілі змінять ринок запчастин – прогнози

Електромобілям потрібно на третину менше запчастин, водночас для фахівців з післяпродажного обслуговування вони відкривають нові можливості

Перехід до електрифікації в автомобільному секторі свідчить про серйозні зміни на європейському ринку післяпродажного обслуговування. Причина: електромобілям потрібно приблизно на третину менше запчастин порівняно з машинами, оснащеними ДВЗ. Водночас очікується, що вже до 2030 частка моделей на батарейній тязі становитиме від 53 до 82%. Такими є підсумки спільного дослідження консалтингової фірми Roland Berger та Європейської асоціації автомобільних постачальників (CLEPA).

 

Автори дослідження сформулювали три можливих сценарії темпів електрифікації автомобілів та спрогнозували зміни, на які можна очікувати на ринку запчастин та в сфері ремонту.

 

 

Перший — «Радикальна електрифікація»: технологічний прорив, внаслідок якого частка електромобілів у загальному обсязі продажу нових автомобілів становитиме 82% у 2030 році та 100% — у 2035 році.

 

Другий — «Амбіційна трансформація» — ґрунтується на поточній політиці. Цей сценарій передбачає, що ситуація розвиватиметься так само, як і зараз. В ньому стабілізуються ціни на сировину, яка необхідна виробництва акумуляторів, продовжує створюватися відповідна зарядна інфраструктура. При цьому сценарії частка електротранспорту становитиме 68% до 2030 та 100% — після 2035 року.

 

Третій, найменш прогресивний сценарій — «Відповідність нормативним вимогам»: розвиток електрифікації стримуватиметься різними чинниками, зокрема зростанням вартості сировини для електромобілів. У цьому випадку частка електромобілів становитиме 53% у 2030-му та 96% — у 2035-му, а до 2040 року буде досягнутий рівень 99%.

 

Падіння попиту на традиційні двигуни та трансмісії

 

Розширення парку електромобілів змінить важливість різноманітних категорій продуктів на вторинному ринку. Автори проаналізували 250 компонентів 53 автомобільних систем і дійшли висновку, що електромобілі пропонуватимуть приблизно на 30% менший потенціал продажу запчастин порівняно з машинами, оснащеними двигунами внутрішнього згоряння. Причини: електромобілі в принципі складаються із меншої кількості компонентів, а двигун, трансмісія та деталі гальмівної системи менше зношуються.

 

 

У сценарії «Радикальна електрифікація» прогнозується падіння продажу компонентів на 12% до 2035 року та на 17% до 2040 року. Найбільш «постраждалими» категоріями продуктів будуть двигун внутрішнього згоряння і трансмісія, попит на які впаде на 49 і 51% відповідно.

 

У сценарії «Відповідність нормативним вимогам» продаж компонентів знизиться на 13% до 2040 року.

 

Нові можливості для гравців галузі по всьому світу

 

Тим не менш, електрифікація також відкриває нові можливості у ланцюжку створення цінностей для учасників ринку. Виробники запчастин, наприклад, можуть переглянути свій портфель продуктів, зробивши акцент на деталях для електромобілів, а також розширити бізнес-модель за рахунок пропозицій з відновлення вузлів та агрегатів для таких машин. Ще одна можливість – запропонувати рішення для діагностики та «прошивки» автосервісам, особливо за допомогою складного програмного забезпечення та керування даними електромобілів із системами підключення. Партнерство з фахівцями з акумуляторів може допомогти як традиційним постачальникам ринку післяпродажного обслуговування, так і фахівцям з електрообладнання.

 

 

«Для учасників ринку післяпродажного обслуговування особливо важливо розвивати можливості з перероблення та ремонту акумуляторних систем, електроприводів та силової електроніки. Ми очікуємо побачити зміни у післяпродажному обслуговуванні від апаратного до програмного забезпечення. Профілактичне обслуговування також набуде актуальності з огляду на те, що акумулятор має вирішальне значення для безпеки», — каже Франк Шлехубер, старший консультант з питань ринку в CLEPA.

 

Оптові дистриб'ютори можуть допомогти у вирішенні проблеми утилізації компонентів із вичерпаним терміном служби, ставши постачальниками перероблених матеріалів або пропонуючи свої логістичні ланцюжки новим групам клієнтів. А автосервіси можуть позиціонувати себе як фахівці з електромобілів та пропонувати свої послуги універсальним майстерням у своїй галузі. Ба більше, вони можуть пропонувати свої послуги OEM-виробникам, які вже зараз шукають партнерів з обслуговування гарантійних електромобілів для створення своєї сервісної мережі.

 

 

Масове використання електромобілів багатьом здається віддаленої перспективою, зокрема, і серед фахівців авторемонту. Але, очевидно, думати про те, як далі розвивати бізнес, потрібно вже зараз.